سفارش تبلیغ
صبا ویژن

























حضـــور

 

روزى رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله و سلّم، نماز صبح را به جماعت به جاى آورد. چون از نماز فارغ شد، رو به اصحاب خویش کرد و نام جمعى را برد، و پرسید:آیا این افراد در نماز اضرند؟گفتند: نه، یا رسول اللَّه.آنگاه حضرت فرمود: آیا (در شهر) حضور ندارند؟گفتند: چرا در شهر هستند.پیامبر فرمود: آنگاه باشید و بدانید! که هیچ نمازى بر منافقان سنگین‏تر و سخت‏تر از نماز صبح و نماز عشاء نیست. اگر مردم مى‏دانستند به جماعت گزاران این دو نماز چه فضیلتى دارد، حتما در آن شرکت مى‏کردند و به هر حالتى آن را به جماعت برگزار مى‏نمودند. هر چند با خزیدن روى زمین باشد.

{گلچین صدوق- ج‏1- ص 167}.    

پیغمبر اکرم «صلى الله علیه و آله و سلم» فرمودند :   

هر گاه کسى نماز صبح نخواند، فرشته‏اى از آسمان او را صدا زند: اى زیانکار! و اگر نماز ظهر نخواند. گوید: اى خیانتکار! و اگر نماز عصر را ترک کند گوید: اى گنهکار! و اگر نماز مغرب را از دست دهد، گوید: اى کافر! و چنانچه نماز عشا را نخواند، گوید: در تو نفع و خیرى نیست، (اطلاق کافر به عنوان مبالغه است).

      شیعه و سنى هر دو نقل کرده‏اندکه پیغمبر اکرم «صلى الله علیه و آله و سلم» فرمودند :   

 راجع به ثواب صدقه از جبرئیل پرسیدم، گفت: اى محمد! صدقه پنج نوع است: یک به ده، یک به هفتاد، یک به هفتصد، یک به هفتاد هزار و یک به صد هزار؛ گفتم یک به ده کدام است؟ گفت: آن که به آدم صحیح و سالم داده شود، یک به هفتاد آن است که به زمین‏گیر دهند، یک به هفتصد تصدق به پدر و مادر است، یک به هفتاد هزار به مردگان و یک به صد هزار به طالب علم.

{نصایح - فصل سوم - ص : 218}. 


نوشته شده در جمعه 89/4/18ساعت 3:47 عصر توسط ترنم وصال نظرات ( ) |


Design By : Pichak