سفارش تبلیغ
صبا ویژن

























حضـــور

 اقسام منافقان‏

منافق الزاماً شخص نیست، بلکه ممکن است یک گروه و یا یک سازمان نیز منافق باشد و در بُعدى وسیع‏تر حتّى ممکن است حکومت یک کشور نیز منافق باشد. بعضى از کشورهاى مدّعى اسلام که به ظاهر سنگ اسلام را به سینه مى‏زنند و در محافل و مجالس و کنفرانس‏هاى اسلامى شرکت مى‏کنند، دیده‏ایم که چگونه رسواى خاصّ و عام شده‏اند؛ چرا که همدستى و همداستانى آنها با یکى از بزرگترین دشمنان اسلام و مسلمانان؛ یعنى اسرائیل غاصب آشکار شده و عهد و پیمانهاى پیدا و پنهانشان برملا گشته است و آن روشنى آتش ادعایشان به خاموشى گراییده و دورویى و ریاکاریشان به اثبات رسیده است.

آرى! این است عاقبت نفاق (فَاعْتَبِرُوا یا اوْلِى الْابْصارِ)!

 صورت‏هاى نفاق‏

از جمله نتایجى که از بحث اجمالى بالا گرفته مى‏شود،نفاق دارای صور گوناگونی است که عبارتند از:

الف- نفاق در عقیده: مانند کسى که به زبان مدّعى اسلام ومسلمانى است؛ ولى «مسلمان» شناخته‏نمى‏شود ویا تظاهر به‏ایمان مى‏کند؛ ولى «مؤمن» شمرده‏نمى‏شود.

ب- نفاق در گفتار: مانند کسى که سخنى مى‏گوید؛ ولى خود در دل بدان اعتقاد ندارد. با این بیان «دروغگو» منافق است؛ زیرا که زبان و دلش یکى نیست.

ج- نفاق در کردار: مانند کسى که «عملِ» ظاهرش با نیّت باطنى او متفاوت و متضاد است. همچون کسى که در ظاهر خود را نمازخوان و یا امانتدار نشان مى‏دهد؛ ولى در واقع «بى‏نماز» و «خائن» است.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 مثالهاى زیباى قرآن-آیه الله مکارم مد ظلّه العالی. ج‏1 ص : 32


نوشته شده در دوشنبه 89/6/29ساعت 7:42 صبح توسط ترنم وصال نظرات ( ) |


Design By : Pichak