سفارش تبلیغ
صبا ویژن

























حضـــور

با سلام حضور شما کاربر گرامی ؛این وبلاگ جهت استفاده شما عزیزان تهیه شده تا از مطالب گوناگون در این نوشتار بهره مند شوید. در ارائه مطالب سعی شده است حتی المقدور مواردی عرضه شود تا انسان را به هدف نهائی خلقت که همان توحید است در پرتو آیات قرآن کریم و روایات اهلبیت علیهم السلام رهنمون گردد. برای رسیدن به این هدف بنا داشته شده تا سلائق مختلف افراد و در برخی موارد جنسیت افراد در نحوه ی انتخاب و ارائه مطالب مورد لحاظ قرار گیرد. بدیهی است برای بهتر انجام شدن این کار انتقادات و پیشنهادهای سازنده شما موجب پیشرفت در این امر فرهنگی و شرکت شما در اجر معنوی آن خواهد بود. با تشکر. اجرکم عند الله.  


نوشته شده در یکشنبه 89/4/20ساعت 4:58 عصر توسط ترنم وصال نظرات ( ) |

- رجعت چیست؟ و آیا امکان دارد؟

 «رجعت» از عقائد معروف شیعه است و تفسیرش در یک عبارت کوتاه چنین است: بعد از ظهور مهدى علیه السلام و در آستانه رستاخیز گروهى از «مؤمنان خالص» و «کفار و طاغیان بسیار شرور» به این جهان باز مى‏گردند، گروه اول مدارجى از کمال را طى مى‏کنند، و گروه دوّم کیفرهاى شدیدى مى‏بینند.

مرحوم «سیّد مرتضى» که از بزرگان شیعه است چنین مى‏گوید: «خداوند متعال بعد از ظهور حضرت مهدى گروهى از کسانى که قبلًا از دنیا رفته‏اند به این جهان باز مى‏گرداند، تا در ثواب و افتخارات یارى او و مشاهده حکومت حقّ بر سراسر جهان شرکت جویند، و نیز گروهى از دشمنان سرسخت را باز مى‏گرداند تا از آنها انتقام گیرد.

سپس مى‏افزاید:ادامه مطلب...

نوشته شده در یکشنبه 89/4/20ساعت 4:54 عصر توسط ترنم وصال نظرات ( ) |

استقامت و برخی از آثار آن :

1- بشارت ملائکه به بهشت

إِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلائِکَةُ أَلا تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتی کُنْتُمْ تُوعَدُون{فصلت 30 }

«همانا کسانی که گفتند: پروردگار ما خداست، پس (بر این عقیده) مقاومت نمودند، فرشتگان بر آنان نازل می‏شوند (و می‏گویند:) نترسید و غمگین مباشید و بشارت باد بر شما به بهشتی که پی در پی وعده داده می‏شدید».

2-  عدم خوف و حزن

مشابه آیه قبل را نیز در سوره احقاف، آیه 13 و 14 می‏خوانیم:إِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ أُولئِکَ أَصْحابُ الْجَنَّةِ خالِدینَ فیها جَزاءً بِما کانُوا یَعْمَلُونَ« کسانى که گفتند: «پروردگار ما اللَّه است»، سپس استقامت کردند، نه ترسى براى آنان است و نه اندوهگین مى‏شوند. آنها اهل بهشتند و جاودانه در آن مى‏مانند؛ این پاداش اعمالى است که انجام مى‏دادند».

3- سوق به دعا واستغفار

صحنه‏های جهاد و جنگ، انسان را به سوی دعا و استغفار می‏کشاند:وَ ما کانَ قَوْلَهُمْ إِلا أَنْ قالُوا رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا...{آل عمران 147 }.

سخنشان تنها این بود که: «پروردگارا! گناهان ما را ببخش! و از تندروى‏هاى ما در کارها، چشم‏پوشى کن! قدم‏هاى ما را استوار بدار! و ما را بر جمعیت کافران، پیروز گردان»!

4- سیرابی از نعمت ها

وَ أَنْ لَوِ اسْتَقامُوا عَلَی الطَّریقَةِ لاسْقَیْناهُمْ ماءً غَدَقاً{جن 16}  «و این که اگر آنها (جنّ و انس) در راه (ایمان) استقامت ورزند، با آب فراوان سیرابشان مى‏کنیم»!

 بعضی از عوامل استقامت:

1- صبر

وَ کَأَیِّنْ مِنْ نَبِیٍّ قاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثیرٌ فَما وَهَنُوا لِما أَصابَهُمْ فی سَبیلِ اللّهِ وَ ما ضَعُفُوا وَ مَا اسْتَکانُوا وَ اللّهُ یُحِبُّ الصّابِرینَ{آل عمران 146 }.

وچه بسیار پیامبرانى که مردان الهى فراوانى به همراه آنان جنگ کردند! آنها هیچ گاه در برابر آنچه در راه خدا به آنان مى‏رسید، سست و ناتوان نشدند، (و تن به تسلیم ندادند)؛ و خداوند استقامت کنندگان را دوست دارد.

2- الگو گیری از دیگران

نگاهی به استقامت دیگران:فَاصْبِرْ کَما صَبَرَ أُولُوا الْعَزْمِ مِنَ الرُّسُل{احقاف 35}. «پس صبر کن آنگونه که پیامبران «اولو العزم» صبر کردند».

3- توجه به نتایج دنیوی

توجّه به نتایج دنیوی:وَ أَنْ لَوِ اسْتَقامُوا عَلَی الطَّریقَةِ لاسْقَیْناهُمْ ماءً غَدَقاً{جن 16}«و این که اگر آنها (جنّ و انس) در راه (ایمان) استقامت ورزند، با آب فراوان سیرابشان مى‏کنیم».

 

4- توجه به نتایج اخروی

إِنَّما یُوَفَّى الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَیْرِ حِساب{زمر 10} « صابران اجر و پاداش خود را بى‏حساب دریافت مى‏دارند»!

 صابران اجر و پاداش خود را بى‏حساب دریافت مى‏دارند»!(توشه تبلیغ- حجه الاسلام و المسلمین قرائتی حفظه الله تعالی)


نوشته شده در یکشنبه 89/4/20ساعت 4:44 عصر توسط ترنم وصال نظرات ( ) |


Design By : Pichak