سفارش تبلیغ
صبا ویژن

























حضـــور

 

آقای حاج مرتضی خوشنویسان که مورد وثوق است نقل میکند که سه چهار سال پیش روزی در حرم مطهّر مشغول زیارت بودم و شخص معلولی را روی سه چرخه به ضریح مقدّس بسته بودند، در این حال جوان 17-18 ساله ای را که از ناحیه ی کمر و پاها فلج بود، در حالی که به پتوئی پیچیده بودند به کنار ضریح آوردند، پدرش یک طرف پتو را گرفته بود و مادرش طرف دیگر را. این جوان اهل شمال بود، پدر و مادرش او را از شمال به امید شفا و بهبودی به محضر کریمه ی اهلبیت آورده بودند. موقع ورود اینها حرم شلوغ بود و لذا مدّتی در مسجد بالای سر توقّف کرده، مشغول توسّل و استغاثه بودند. چون اطراف ضریح خلوت شد او را به کنار ضریح آوردند. مادرش رفت که بقیّه ی وسائل خود را از مسجد بالای سر بیاورد. پدرش در کنار ضریح ایستاد و مشغول استغاثه شد. مشاهده ی وضع جوان یک انقلاب روحی در من ایجاد کرد، سرم را بر ضریح نهادم و مشغول توسّل شدم. یکمرتبه دیدم که این جوان در کنار ضریح روی پای خود ایستاده، دست بر سینه نهاده، لبها را تکان می دهد و به طرف ضریح مقدّس تعظیم می کند. پدرش بهت زده می پرسید: محمّدجان چه شد؟ محمّدجان چه شد؟

جوان گفت: پدرجان! این حضرت فاطمه و این حضرت معصومه - سلام الله علیهما- هستند به من می فرمایند:

« زیارت عاشورا بخوان، دعای کمیل بخوان، دعای توسّل بخوان» و من می گویم: چشم. پدر نیز گفت: چشمْ می خوانم، چشمْ می خوانم. در این حال مادر رسید و بهت زده ایستاد، تا مدّتی به قد و قواره ی پسرش تماشا می کرد، او را سرپا و روی پای خود می دید، از خوشحالی نمی دانست چه کند؟ طولی نکشید که خدّام ها و زائران متوجّه شدند و دور او را گرفتند، من نیز به جهت حال خاصّی که پیدا کرده بودم به کناری رفتم. در این کرامت باهره چند نکته هست:

1- در اینجا حضرت زهرا- سلام الله علیها- در کنار حضرت معصومه - سلام الله علیها- مشاهده شده، و یکبار دیگر این معنی تجلّی کرده که این حرم رمز حضرت زهرا، و به جای قبر گمشده ی صدّیقه ی طاهره- سلام الله علیها- نیز می باشد.

2- تأکید بر ختم زیارت عاشورا و مداومت بر دعای کمیل و توسّل.

3- سرعت در کرامت، که از لحظه ای که کنار ضریح قرار گرفته تا لحظه ای که شفای کامل و روی پای خود ایستاده، بیش از یکی دو دقیقه نشده است، که حاکی از خلوص، قدرت ایمان، شدّت تمسّک و انقطاع کامل پدر و مادر و خود آن جوان میباشد.

کریمه ی اهل بیت-مهدی پور

 


نوشته شده در یکشنبه 91/9/12ساعت 6:21 عصر توسط ترنم وصال نظرات ( ) |


Design By : Pichak