سفارش تبلیغ
صبا ویژن

























حضـــور

 

                                                     بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله بهجت(رحمةالله علیه) می فرمود اگر کسی دلش برای حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه الشریف) تنگ شد به قرآن و به خانه کعبه نگاه کند. نگاه کردن به قرآن، حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و خانه کعبه یک حکم دارد. ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله بهجت فومنی شب گذشته در مسجد حجتیه (سوخته تکیه) رشت برگزار شد.

حجت الاسلام علی بهجت فرزند حضرت آیت الله بهجت گفت: آیت الله بهجت(رحمة الله علیه) حضرت بقیه الله(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را همواره حاضر و ناظر می دید و معتقد بود حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه الشریف) قبل از این که دیگران حرف ایشان را بشوند، کلامشان را می شنوند.

وی به جدیت آیت الله بهجت در تحصیل علوم و معارف اسلام و معرفتی خاطرنشان کرد: آیت الله بهجت(رحمة الله علیه) خوب درس خوانده بود و به بهانه عروج عرفانی از درس صرف نظر نکرده بود.

وی با اشاره به سفر آیت الله بهجت(رحمة الله علیه) به کربلا گفت: ایشان نقل می کردند در سن 14 سالگی به کربلا برای تحصیل عزیمت می کنند و در روز اول به حرم حضرت سیدالشهدا مشرف می شوند و در یک از حجره های حرم آقایی را که استاد حوزه علمیه نجف بوده و سالی چند بار برای زیارت امام حسین(علیه السلام) می آمده در حال نماز مشاهده می کنند، نماز ایشان را فوق العاده دیدم و از فردا در نماز ایشان حاضر شدم و آیت الله بهجت می فرمود در نماز صبح روز جمعه سوره جمعه را می خواند و خدا می داند در نماز احوالاتی را طی کرد نگفتنی.

وی با اشاره به نظر آیت الله بهجت در خصوص اهمیت قرآن در سیر سلوکی مؤمن، گفت: آیت الله بهجت(رحمة الله علیه) قرآن را اسباب تفکر و تعقل انسان می دانست.

این استاد حوزه یادآور شد: آیت الله بهجت(رحمة الله علیه) می فرمود اگر کسی دلش برای حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه الشریف) تنگ شد به قرآن نگاه کند. نگاه کردن به قرآن، حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و خانه کعبه یک حکم دارد.

این استاد حوزه، آیت الله بهجت را آیت حق و متعلق به همه دنیای اسلام و مردم دنیا دانست و یادآور شد: در سفر عمره مفرده، استاد دانشگاهی از آرژانتین به من گفت، مردم آرژانتین بیشتر از مردم قم در فراق ایشان سوختند.

منبع: http://hajj.ir/hadjwebui/news/wfShowOpinion.aspx?id=59879


نوشته شده در سه شنبه 91/3/9ساعت 2:31 عصر توسط ترنم وصال نظرات ( ) |


Design By : Pichak